25 August 2009

JIKA ANDA BERKECIMPUNG DALAM BIDANG AGAMA


Assalamualaikum...

-------------

Melihat kepada soalan2 macam2 yang ditanya kepada UZAR (kebanyakannya adalah soalan berulang2 dan nampak sangat tak baca artikel, main lompat je terus tanya UZAR!) saya teringat masa salah satu kuliah fiqh, ada orang tanya ustaz yang mengajar, macamana solat di bulan. Ustaz tu jawab: Tunggu ada org Islam pergi bulan baru saya bagi jawapan kat anta.

Kesimpulannya; mcm Al Qaradhawi katakan lah, orang lebih ramai fikirkan samada puasa batal atau tidak berbanding fikir berkenaan amaran Allah tentang tidak solat, fikir tentang amaran Allah kepada penzina dan bakal penzina, fikir tentang bagaimana nak kuatkan ikatan cinta kepada Allah lebih2 lagi di bulan Ramadhan ini....

Ramai yang berpaut di ranting tetapi batang pokok yang reput terus dibiarkan... fikir2kanlah.

P/S: Saya respek kesabaran UZAR dalam melayan setiap persoalan. Kalau saya mungkin dah kena marah semua yang tanya soalan berulang2 ni. Mungkin sebabtu saya tak jadi ulama' dan tak jadi sehebat UZAR... Mabruk!


UZAR : ACTUALLY JIKA ANDA SEMUA BERKECIMPUNG DALAM BIDANG MACAM SAYA, ANDA AKAN JUMPA PELBAGAI JENIS ORANG TANYA..ADA YANG SAJA MENGUSIK, ADA YANG BETUL2 NAK TAHU, ADA YANG SAJA NAK UJI, ADA YANG SAJA NAK MENYAKAT, ADA YANG SAJA NAK MENGENA..

ADA SEBAHAGIAN JENIS SOALAN YANG TIDAK PERLU DIJAWAB, ADA YG BOLEH DIJAWAB NAMUN DIJELAS DIADJUST SIKIT JWPN KPD SOALAN YANG BETUL DAN MACAM2 LAGI..

BANYAK JUGAK SOALAN YANG SAYA DELETE SEBANRNYA KERANA JELAS SGT NAK MAIN-MAIN..


sumber di sini no 49...

"Thabbit kulubana ala dinik"

0 kritikan: