05 March 2010

commen : HUKUM INFINTY DOWNLINE @ LOGIN FACEBOOK...

Assalamualaikum....

Komen ini diambil dari zaharuddin.net no:33. Mungkin komen ini adalah perkara biasa bagi kita tetapi adalah suatu yang luar biasa dan merisaukan bagi mereka yang endah terhadap masyarakat Islam di Malaysia khususnya.

---------

Benda ni kita x boleh nak cakap betul atau salah... senang cerita kalau kita rasa benda ni betul kita buat.. kalau kita x yakin jangan buat... kita bukan tuhan nak tentukan sesuatu tu halal atau haram.. kiata hanya boleh beri PENDAPAT.. salah kalau KITA LAYAK untuk MENGHARAMKAN sesuatu..

Apa pula akan jadi jika program INFINITY DOWNLINE ini x haram dan kita sebuk menggembar gemburkan dekat orang ianya haram.. bukankah ianya 1 FITNAH.. apa pula hukum orang yg MENFITNAH?? jadi kita ikut la naluri hati kita..

Ada org cakap merokok adalah haram.. ada sesetengah ustaz yang merokok.. jadi apa hukum MEROKOK sebenarnya.. jadi kalau was2 atau tidak yakin jgn kita pandai2 menyatakan ianya HARAM.. ALLAH akan MURKA.. kalau benar ustaz ingin membantu semua orang.. USTAZ HARUS MENASIHAT..

BUKAN MENGHARAMKAN sesuatu yang kita tidak tau ianya benar atau tidak.. jadi kepada semua orang.. Fikirlah secara waras.. kita semua tau...jika sesuatu itu kita was-was, tanya PENDAPAT orang yang berpengalaman.. PENDAPAT.. jadi sila faham apa itu PENDAPAT!! terima pendapat dan fikirkan.. ikut kata hati.. terpulang pada diri sendiri.. Assalammualaikum..

UZAR : Jangan belajar sekerat2 nanti tersesat di tengah jalanan dan membuat kesimpulan.

Allah dan Rasul dah bagi panduan dalam Al-Quran dan Hadis, untuk menentukan mana haram dan mana halal. Jika faham dan belajar mendalam berkenaan panduan itu, nescaya kita tahu mana halal dan haram. Itulah, kerja2 ustaz dan para ulama di zaman ini, iaitu adalah melihat sekeliling dan berithau apa hukuman yang TELAH ALLAH DAN RASULNYA LETAKKAN, BUKAN USTAZ DAN ULAMA YANG BUAT HUKUM,

Kalau semua terpulang ke sendiri itu namanya bertuhankan nafsu, berkiblatkan iblis


"Thabbit kulubana ala dinik"

1 kritikan:

infinity downline said...

Thanks for give this informative post here, I like it and will share with friends as well.